Jak schudnąć jesienią?

Lato to czas beztroski i wakacyjnych wyjazdów. Ciężko skupić się na odchudzaniu, kiedy z jednej strony deptaka kuszą nas gofry a z drugiej pizza i zapiekanki. Z kolei wrzesień to dla wielu z nas powrót do „normalności” – pracy, szkoły czy  domowych obowiązków. O wiele łatwiej trzymać dietę, kiedy nie mamy czasu na myślenie o jedzeniu. Naszą głowę zajmują codzienne zajętości, a nie żywieniowe przyjemności. Chociaż z drugiej strony mówi się, że wrzesień to jeden z najbardziej depresyjnych miesięcy w roku. Dni stają się coraz krótsze, robi się coraz chłodniej. Wieczorny trening idzie w odstawkę na rzecz serialu w doborowym towarzystwie rzecz jasna – herbatka, kocyk i czekolada. Trio nie do zastąpienia.

zestaw

Nic dziwnego, że w marcu ciężko nam zmieścić się w wiosenne rzeczy. Szacuje się, że okres grzewczy kończymy średnio 3-4 kilogramy ciężsi. Najwyższa pora z tym skończyć! Zmienić statystki! W dzisiejszym wpisie podpowiem Ci jak to zrobić. Czytaj uważnie!

 

Ciepłe i sycące posiłki

O ile latem nie stronimy od orzeźwiających przekąsek, tak zimą trzymamy się od nich z daleka. Stawiamy na ciepłe wręcz gorące dania! I bardzo dobrze! Dietetycy twierdzą, że w okresie jesienno-zimowym powinniśmy spożywać minimum 3 ciepłe posiłki w ciągu dnia. Problem w tym, że na naszym stole goszczą głównie tłuste mięsa, zawiesiste sosy oraz zupy zabielane mąką. Nie dość, że po takim posiłku czujemy się ospali i ociężali to dodatkowo nie możemy dopiąć spodni. A gdyby tak, wyżej wymienione dania zamienić na…..

  • aromatyczną owsiankę z dodatkiem cynamonu, który posiada silne właściwości rozgrzewające? Takie śniadanie z pewnością nie obciąży naszego układu pokarmowego. Ba! Poprawi jego funkcjonowanie. Usprawni pracę jelit, zlikwiduje wzdęcia i zaparcia. A jakby tego było mało doda energii na cały dzień!
  • zupę krem? Jesień obfituje w zdrowe i pełne wartości odżywczych warzywa. Dynia, cukinia, brukselka, brokuły, marchew, ziemniaki – przygotujesz z nich pyszne i sycące, a zarazem małokaloryczne dania!

Poranne przebudzenie

Dzień zacznij od szklanki ciepłej wody z dodatkiem soku z cytryny, imbiru, kurkumy oraz octu jabłkowego. Taki napój wzmocni Twoją odporność, a dodatkowo podkręci metabolizm.

  • Cytryna – oczyszcza organizm z toksyn, dodaje energii, wzmacnia odporność organizmu
  • Kurkuma – naturalny antybiotyk, usprawnia pracę jelit, likwiduje wzdęcia i zaparcia
  • Ocet jabłkowy – przyspiesza metabolizm, zmniejsza łaknienie
  • Imbir – działa przeciwzapalnie, dodaje energii, chroni przed szkodliwym działaniem wirusów i bakterii

Przekąski

Przekąski – któż ich nie kocha? Niestety mają to do siebie, że potrafią być bardzo zgubne. Kosteczka czekolady, garść czipsów, dwie garści orzeszków, kilka paluszków i nadwyżka kaloryczna gotowa. Jeżeli nie wyobrażasz sobie oglądania serialu bez czegoś „pod ręką”, wyżej wymienione produkty zamień na zdrowe i niskokaloryczne zamienniki. Przygotowałam dla Ciebie kilka propozycji  – każda z nich zawiera mniej niż 100 kalorii.

  • Pomidorki koktajlowe
  • Ogórki pokrojone w słupki
  • Jabłko z cienką warstwą masła orzechowego
  • Seler naciowy pokrojony w słupki
  • Czipsy z jarmużu
  • Ciecierzyca uprażona w piekarniki – smakuje jak panierowane orzeszki, serio!
  • Marchew pokrojona w słupki
  • Frytki z dyni, batata, selera czy pietruszki

Białko 

Białko przyspiesza metabolizm. W związku z tym, że jesienią i zimą bliżej nam do leniwca niż do skocznej sarny, koniecznie musimy włączyć je do swojej diety. Jego ilość jest ściśle uzależniona od naszej wagi. Za bezpieczną, a zarazem pożądaną dawkę przyjmuje się  0,8 g/kg masy ciała.  Najlepszym źródłem białka jest oczywiście mięso. Aczkolwiek nie tylko. Na uwagę Twoją uwagę zasługują również takie produkty jak:

  • jaja
  • chudy/półtłusty twaróg
  • ser żółty – nie zapominaj o jego kaloryczności
  • fermentowane produkty mleczne: jogurty, serki naturalne itp.
  • ryby
  • warzywa strączkowe

Stroń od alkoholu!

Jesień to bez wątpienia czas aromatycznych grzańców, które niestety są równie smaczne co kaloryczne. Jedna lampka to ponad 100 kalorii! Pragnę zaznaczyć, że nie uwzględnia ona takich dodatków jak bakalie! Z piwem jest jeszcze gorzej – butelka zwiera 250 kcal!! A gdyby tak jeszcze dodać do niego sok?! Zabójstwo!

Znajdź sobie zajęcie!

Żadna czynność nie sprzyja tyciu w takim stopniu jak nuda! Musisz znaleźć zajęcie, które odciągnie Twoje myśli od jedzenia. Najlepszym rozwiązaniem byłby oczywiście sport. Zajęcia w klubie fitness mogą okazać się doskonałym sposobem na zabicie czasu, a jednocześnie szczupłą sylwetkę!

Jedz regularne posiłki

Ten prosty trik sprawi, że będziesz w stanie zapanować nad swoim apetytem. Unikniesz napadów wilczego głodu w ciągu dnia i zaoszczędzisz kalorie. Nie oszukujmy się, w takiej sytuacji mało która z nas sięgnie po marchewkę. No bo po co, skoro Snickers jest w zasięgu ręki?

Wysypiaj się!

Stara prawda głosi, że człowiek niewyspany to człowiek zły. Głodny i zły! Najnowsze badania naukowe dowiodły, że osoby które śpią mniej niż 8 godzin na dobę jedzą więcej niż Ci którzy przestrzegają tej zasady. A zatem: do łóżka marsz!

Kontroluj wagę!

Nie namawiam Cię do obsesyjnego ważenia, a regularnej kontroli wagi – raz w tygodniu lub raz na 14 dni. Kiedy zauważysz, że Twoja masa ciała pnie się niebezpiecznie ku górze, zacznij działać! Jeśli zareagujesz odpowiednio wcześnie, unikniesz pozimowej nadwyżki kilogramów.

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *